To co mnie dziś trafiło to pazerność niektórych z tych moich usługodawców.
Konkretnie chodzi o nazwa.pl. Otóż ja wiem, że niektórzy doliczają sobie opłatę za przelew przy użyciu bramek płatności i usług typu Bluemedia, SkyCash czy innych. Vectra np. za płatność Blikiem czy przelew z mBanku realizowany z ich serwisu dolicza sobie 1,50zł. Niektórzy doliczają 50gr ale są też przypadki, jakby nie patrzeć, chwalebne typu Atthost czy T-Mobile gdzie tego typu błyskawiczna płatność nie jest obciążona żadną dodatkową opłatą. Jakież było moje zdziwienie dziś gdy chciałem zapłacić za usługi w nazwa.pl. Koszt Blika czy przelewu z mBanku – 4,92zł ??? Baaa oni nawet mają coś takiego jak konto nadpłat, czyli można im przelać kasę na poczet przyszłych płatności. Koszt błyskawicznego przelewu na takie konto – także 4,92zł a tu mówimy o środkach niejako przedpłaconych czyli budujących firmie rezerwę finansową. Czy aby kogoś nie pojebało ??? Przecież tego typu usługa jest wygodna i dla klienta ale także jak najbardziej dla sprzedawcy. Jeśli nie oferujesz wygodnych płatności no cóż tracisz klientów.
W przypadku nazwa.pl moje prywatne i osobiste oburzenie nie ma większego znaczenia bo firma jest ogromna i nawet jak zrezygnuję z ich usług to niewiele to zmieni. Jednak niesmak pozostaje. Nic nie uzasadnia tak wysokiej opłaty za opłaty. No może tu trochę przesadziłem. Nic to nieprawda bo może nazwa.pl ponosi jakieś wysokie koszty obsługi tych płatności ? Jeśli jednak tak jest to znaczy, że kadra obsługująca kontrakty i współpracę z dostawcami usług jest do wymiany. Przy takiej wielkości firmy kontrakt powinien być co najmniej atrakcyjny by nie rzec, że z marginalną marżą na płatności
Patrząc na rynek i opłaty w innych firmach sądzę, że to skandaliczne zachowanie i po prostu pazerność by nie nazwać tego zwykłym złodziejstwem. Jak to jest, że niektórzy oferują Blika za free a inni koszą prawie 5 zł ??? Tym bardziej jeśli weźmiemy pod uwagę wolumen sprzedaży. Dla mnie skandal i nie polecę usług takiej firmy już nikomu.