Wczoraj pisałem o drobnym błędzie a może zamierzonej funkcjonalności nowego serwisu transakcyjnego mbanku licząc na to, że może to jedyny błąd. Niestety dziś trafiłem na poważniejszy problem. Próbując wykonać przelew do zdefiniowanego odbiorcy, przelew który wykonuję co miesiąc otrzymałem informację, że “Podana wartość jest zbyt długa”. Formularz przelewu wywalił błąd ale nie zaznaczył nigdzie, która to wartość jest zbyt długa ani nie zasugerował poprawnej wartości. W serwisie tradycyjnym ten błąd nie występuje i wszystko działa poprawnie. Trochę to niepokojące, że codziennie pojawia się jakiś “kwiatek” biorąc pod uwagę, że nowy serwis był przygotowywany co najmniej przez ostatnie pół roku.
Dodatkowy błąd moim zdaniem w funkcjonalności to wyszukiwanie w liście odbiorców zdefiniowianych. Otóż połączono bez sensu kompletnie odbiorców do których wysyłamy przelewy z różnych rachunków. Mam tam konta firmowe i prywatne i jeśli robię przelew z firmowego to po cholerę wyszukiwanie w odbiorcach z listy prywatnej??? Niedobrze to wygląda i absolutnie nie jest wygodne. Mam nadzieję, że wkrótce serwis zostanie “dopieszczony” i takie kwasy nie będą nas nękać. Tymczasem wracam do serwisu tradycyjnego bo tu jednak mówimy o pieniądzach a w tym galimatiasie, który zrobiono, o błąd nietrudno.